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Sulla figura di Gesù e sulla più recente bibliografia mi permetto di rinviare alle mie osservazioni
pubblicate in Athenaeum 84 (1996), 316-320:Si vedano anche gli articoli di
E. Jucci, Recensione di A. Omodeo, Gesù il Nazoreo. Nuova edizione e saggio introduttivo di Francesco Erasmo Sciuto. Con lettere inedite di Richard Reitzenstein, Soveria Mannelli-Messina 1992, in Athenaeum 84 (1996), 316-320 .Marcus J. Borg,
A Renaissance in Jesus Studies in Theology Today,
(a quarterly ecumenical journal of theology), 1988, Vol. 45, No. 3,280-292.Armand Puig i Tàrrech,
«La recherche du Jésus historique» , Biblica Vol. 81(2000) 179-201.John P. Meier,
«The Present State of the ‘Third Quest’ for the Historical Jesus: Loss and Gain», Biblica Vol. 80 (1999) 459-487.
«The Historical Jesus and the Historical Samaritans: What can be Said?» , Biblica Vol. 81(2000) 202-232.PASSATO E FUTURO NELLA «RICERCA DEL GESU' STORICO» di Mons. Vittorio Fusco (+ 11/07/1999) [aggiorn VII -2003]
Conferenza letta in occasione del 90 anniversario dell'Istituto Biblico [90°] (8 maggio 1999) [aggiorn VII -2003]THE QUEST FOR THE HISTORICAL JESUS AND FOR THE ORIGINS OF CHRISTOLOGY [VII -2003]
Arbitrarietà dell'alternativa fra il «Gesù storico» e il «Cristo kerygmatico» di Hugo Staudinger (testo tratto da: H. STAUDINGER, Credibilità storica dei Vangeli, Bologna:EDB, 1991, pp. 11-20)
IL GESÙ DELLA FEDE È QUELLO DELLA STORIA di GIUSEPPE SEGALLA Tratto da VITA PASTORALE N. 3/2002 pag. 103-105
e, naturalmente, l'articolo Jesus Christus curato da: Hartmut Rosenau, Michael Hanst
nell'imponente "Biographisch-Bibliographischen Kirchenlexikon"
Per Ulteriori Indicazioni: Gesù in rete (jesus-links )... Gesù
Personaggi connessi con la figura di Gesù
Ponzio Pilato "Pontius Pilate [Pontii Pilat] Bulgakov assumes that his readers know the Bible well"
Anita McCreath, The myth of Goethe's Faust in The Master and Margarita by Bulgakov [VII -2003]"This article presents an analysis of Faust's influence on The Master and Margarita while stating briefly what is understood by myth in its wider sense. The connections between the text and mythology are traced in both works and compared. By a description of the text's mythical resonances the similarity, contrast and parody are examined. The central hypothesis which the author is defending is that in both cases the ancient diabolical myth leads to a myth of regeneration". Myth & Symbol 1995<<According to Christian belief, Jesus Christ is not a pattern, but a divine person whose human-divine figure reveals the mystery of the Father's love for every person throughout history (Jn 3:16); he lives in us because he shares his life with us, but it is neither imposed nor automatic. All men and women are invited to share his life, to live “in Christ”>> [Italiano: Il Cristo Cosmico]
[ PONTIFICAL COUNCIL FOR CULTURE - PONTIFICAL COUNCIL FOR INTERRELIGIOUS DIALOGUE: JESUS CHRIST THE BEARER OF THE WATER OF LIFE - A Christian reflection on the “New Age”] [VII -2003]
"The Gospel of Jesus’s Wife". Un nuovo frammento papiraceo : "Il Vangelo della moglie di Gesù", riaccende l'interesse attorno a un vecchio tema.
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Se ne discute ancora l'autenticità. Nelle pagine sopra elencate del mio blog segnalo e sintetizzo gli interventi principli.
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